tisdag 20 juli 2010

full fart.....

Ja här är det full fart hela dagarna..

Idag har jag kokat ca 10 liter jordgubbssylt... satt på burkar... Sen gjorde jag klar det där Gotlandsbrödet också.. blev dock inte nöjd alls så jag tror jag ändrar lite på det...
Men har juh massa bröd jag ska testa nu när jag har en riktig maskin som knådar :)

Sen gjorde jag klar cheesecaken.. bjöd in grannarna sen gottade vi oss på den...

Ja och sen har jag knäppt massa fotografier också...

Sen är det detta vanliga... städa köket hundra ggr mellan varven *S*

Halva dagen försvann dock när vi körde hem lillens kompis till kalmar.. passade dock att springa in på citygross och handla lite, dvs 25kg säck med socker :P... nu när det är sylt och saft tider så gäller det att se till att man alltid har socker hemma ;)

Nu är alla blommor plus trädgårdsland vattnat... köket uppstädat, köksgolvet uppskurat, all sylt på burk osv osv..

I morgon blir det en liten semester dag.... En dag ut i Karlskronas skärgård :)

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Jisses 10 liter sylt, det är inte lite det och cheescake är så gott. gotlandsbröd har jag aldrig bakat, det får jag nog ta och testa.

    SvaraRadera
  2. 10 liter! Det var inte dåligt :-)

    SvaraRadera