tisdag 27 juli 2010

Jordgubbs cupcake med dulce de leche




Det var längesen jag gjorde cupcakes.. men kände att det var dax med tanke på dom underbart fina formarna jag fått från SILUETT som bara skrek jordgubbar :)
HÄR är receptet på själva muffinsen, jag har dock ingen citron i och ingen turkisk yoghurt utan lite creme fraish istället:) sen en bit vitchoklad och en jordgubbe nertryckt i smeten, en liten skattgömma i varje muffins med andra ord :)
Sen hade vi lite DDL kok här dom dagarna så jag tryckte ner en tsk kolasås i varje innan jag spritsade på grädden, jojomen.. helt vanlig vispad grädde som passar bäst till färska jordgubbar :)
Några skivor jordgubbar på och lite strössel :)


Klaaart!

1 kommentar:

  1. Visst är det suveränt gott med DDL som fyllning!
    Visste inte att man kunde ha de kokta burkarna i kylen så länge. Men nu vet jag ;)

    Sååå gott att ha som fyllning i cuppisar, speciellt med hallon en jordgubbar.

    SvaraRadera